Ana Sayfa   
Haberler
İl Özel İdaresi Genel Sekreterliği`nin 2010-2011-2012 değerlendirmesi basın toplantısı
15.01.2013

İl Özel İdare Genel Sekreteri Tahir Zafer Karahasan;
"100 YILLIK PROJEYE İMZA ATTIK"

- Son 3 yıllık süreçte yapılan ve devam eden çalışmalar hakkında değerlendirme toplantısı gerçekleştiren İl Özel İdare Genel Sekreteri Tahir Zafer Karahasan Havalimanı, Köydes, MİEM, Doğa Kültür Köyü gibi ana başlıklar altında bilgilendirmede bulundu.

İl Özel İdaresi Genel Sekteri Tahir Zafer Karahasan, son üç yılını değerlendirdi. İl Özel İdare İhale Salonunda basın toplantısı düzenlenen Karahasan, “750 bin’in üzerinde 29 il büyükşehir oldu. Nüfusu 2 bin’in altında olan belde ve belediyeler, kapatıldı. 2014 seçimlerinden sonra buralar Özel İdarelere bağlanacak. Türkiye genelinde 81 Özel İdare varken, yerel seçimler sonrası vilayetle kurulacak Yatırım Koordinasyon Müdürlüğü altında gerisi de belediyelere ilave edilecek. Ondan sonra 52 Özel İdare kalacak. Ardından bu sürecin katkı sağlayıp sağlamayacağı öngörülecek. Katkı sağlarsa Özel İdareler, bir sonraki seçimlerde Belediye ve Valiliğe yatırımlarını aktaracak. Ondan sonra Özel İdareler tamamen ortadan kalkacak. Bunu kanunu yazanlarda dahil kimse nasıl işleyeceği konusunda bilgi sahibi değil. Birlikte yaşayıp göreceğiz” dedi.

"KİMSE KENDİSİNİ BİZLE MUKAYESE ETMESİN"
Kimsenin kendisini İl Özel İdaresi Genel Sekreteri ile mukayese edemeyeceğini belirten Karahasan, “Her kurumun mutlaka işleri özel idareyle kesişir. Zaten mevcut bizde 7 paydaş kurumun işleri bulunuyor. Biz bu kurumun bütün işlerini yapıyoruz. Bizde zaman farkı yoktur. 24 saat 365 gün çok yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Bu yüzden eleştirirken dikkatli olalım. Çünkü bazen bizim bilgimiz olmayan, bizim isteğimiz dışında olan işler oluyor. Bizde bir yere kadar artık bazen yetişemiyoruz. Zor bir coğrafyada, zor şartlarda görevimizi ifşa etmeye çalışıyoruz” diye konuştu.

"HEYECANIMIZI VE SEVDAMIZI KAYBETMEDİK"
Heyecanlarını ve sevdalarını kaybetmeden 3 yıldır kesintisiz çalıştıklarını açıklayan Karahasan, “Kastamonulu yıllardır prangalı yaşamış, biz gelince tabiri caizse arı kovanına çomak soktuk. 21 Mayıs 1959’da o dönemin Doğrusöz Gazetesinde “20 Güne Kadar Havaalanında Seferler Başlıyor” başlıklı haber var. Bu haberden sonra 53 yıldır havaalanına kimse dönüp bakmamış. Bu yüzden bozuk bir genimiz var. Bu yüzden bu genimizi tamer etmeliyiz. İçinde bulunduğumuz siyasi irade, hiçbir dönemde olmadığı kadar bu havaalanının açılması için büyük uğraş verdi. 103 hektarlık bir alan. Uzunyazı havaalanının geçmişten kötü bir sicili olması için DHMİ tarafından havaalanının çalışıp çalışmayacağı hep soru işareti olarak kaldı” dedi.

"DPT, NÜFUS NEDENİYLE ONAY VERMEDİ"
DPT’nin Kastamonu nüfusun havaalanı için yeterli seviyede olmadığını ifade eden Karahasan, şöyle konuştu: “DPT, bu yüzden onay vermedi. Biz ise, bütün imkanlarımızla hazırız dedik. Siyasi irade ise sürekli yapılsın diye sıkıştırıyor. Ondan sonra gündeme Borajet girdi. Borajet, biz havaalanını onaralım, her gün bir uçak İstanbul seferi yapsın. Bu kabul edilseydi 8-10 ay içersinde yapılıp uçuşa açılacaktı. Fakat kabul görmedi. Çünkü bu Kastamonuluların, siyasi iradeyi biraz daha ertelemek.

Açsında görelim, düşüncesi vardı. Bu yüzden 53 yıl açılamadı. Açılacaksa bir daha kapanmamak üzere açılması için çaba sarf ediyoruz. Halihazır haritası çıkarılmadan havalimanı yapılmış. Ne krokisi, ne mevcut durumu ortada yok. Havalimanının forsuna hiçbir engel olmaması gerekirken, Yolkonak İzcilik Okulu inadına yaparmış gibi oraya yapmışlar. Bu yüzden havalimanı daha masraflı ve yapılması imkansız hale getirmiş. ALES-14 kriterlerine uygun hale getirdik. Hacette yapılacak olan pistte mania kriterlerine göre engel fakat pilot bunu görüp bu şekilde iniş yapacak. Hacet’e yapacak bir şeyimiz yok”

"1 MİLYON METREKÜP DOLGU YAPTIK"
Havalimanında meydana gelen yüzde 5’lik eğitimi ortadan kaldırmak için toplam 1 milyon metreküplük bir dolgu yaptıklarını açıklana Karahasan, şunları kaydetti: “Bu yüzden yüzde 5’lik eğimi yani ALES-14 kriterlerine gelmek için 1 milyon metreküp dolgu yaptık. 3 bine yakın ağaç kestik. Pistin uzunluğu bin 100 metre. Orta gövdeli uçakların inebileceği bir pist. Ondan sonra biz 2 bin 250 metre olarak planladık. Ardından 60 metre pistin genişliğini tespit ettik. Pistin genişliği, uzunluğu ve kalınlığı çok önemlidir. Bizim dünyadaki pistlere oranla tek sorunumuz 800 metre kısa olmasıdır. Bu yüzden pistimiz uluslar arası bir pisttir. Dünyanın her yerinde en büyük uçaklar bu tür pistlere iniş yapıyor. Yaptığımız planlamada ise pisti istediğimiz şekilde hiçbir şeye dokunmadan uzatabiliyoruz. Yaklaşık olarak burada 1 milyon 500 bin metreküp dolgu ve kazı çalışması gerçekleştirdik. Buda 60 milyon TL gibi bir rakama tekabül ediyor. Biz bu işleri kendi makine parkuru ve personelimizle yaptık. Mesai ve akaryakıt giderimiz 10 milyon TL’dir. Kastamonu havalimanı DHMİ’nin 2023 raporunda yoktu. Biz büyük uğraşlar sonunda bu hale getirdik”

"HAVAALANI, 100 YILLIK BİR PROJE"
Şuana kadar 100 milyon TL’lik bir harcama olduğunu aktaran Karahasan, “30 milyon TL’sini DHMİ karşıladığı, geri kalan 70 milyon TL’yi de İl Özel İdare bütçesinden çıktı.

Böyle bir işin 2 yılda ortaya çıkması bir rekordur. Bizim dönemimizde KİK’e gidip de düzeltici bir kararla geri gelen ihalemiz yok. Bu proje 100 yıllık bir projedir. Kendi sınıfının en iyisi ve en son teknoloji ile donatılmış bir havalimanı olacak.

Havalimanını açmak bizim yetkimizde değil. Havalimanı, Meclis kararıyla 25 yıllığına DHMİ’ye verilmiştir. Biz 1 aya kadar bütün işlerimizi geçici kararla DHMİ’ye teslim etmiş olacağız. DHMİ’nin ise düşündüğü tarih 15 Nisan-30 Mayıs tarihleri arasında açmayı planlıyor. Bir taraftan teşkilatlanmasını yapıyor. KPSS ile çalıştıracağı personel alımlarını gerçekleştiriyor. Bir taraftan da diğer yarın kalan işlerini gerçekleştiriyor. Bizim şahsi fikrimiz ise hemen yarın açılması yönünde. Çünkü Kastamonu’da hiç kimse benim kadar buranın açılmasını isteyemez” dedi.

"HAVALİMANINI AÇIK TUTMALIYIZ"
Havalimanını açtıktan sonra onurlu bir mücadelelerinin daha başladığını ifade eden Karahasan, “Çalışırdı, çalışmazdı düşüncesine sahip olanları utandırmalıyız. Buranın çalışmasını sağlamak bizim için bir görevdir. Bunu bütünleşerek zaman içersinde tetiklemeliyiz, ilk olarak İstanbul seferleri başlayacak. Herkes eşini, dostunu mutlaka uçağa binmesi yönünde ikna etmesi gerekiyor. Herkes bir kere bile olsa mutlaka uçağa binmelidir. Hatta bir kere bile değil 5 kere uçağa binmesi gerekir. Bir şekilde burayı açık tutmalıyız.
Öte yandan biz, başka bir yatırım için bu ödeneği havalimanı için kesinlikle kullanmadık. Tercih edilseydi havalimanı için kullanırdım. Mesela Başbakanlık 7 milyon TL ek ödenek gönderdi. DHMİ, 3 milyon TL akaryakıt katkısında bulundu. Havaalanı için yapılan BSK kaplama başka kurumlarca karşılandı. Bu tür bizlere destek olanlar oldu” diye konuştu.

"YURDUMTEPE BU YIL TAMAMLANACAK"
Ilgaz Yurdumtepe Kayak Merkezine, 3 bin 40 metre pist ve mekanik tesis yapılacağını anlatan Karahasan, “14 kilometre burada yeniden yol yapacağız. 11 milyon 484 bin TL’yi ihale olan Yurdumtepenin yaklaşık maliyeti 25 milyon TL’dir. Yurdumtepe, 360 derece dönüldüğünde etrafına hükmeden bir tepedir. Burada ilk olarak enerji hattı yapılıyor. Ardından kar üstü hazırlama, kar motosikleti ve jeneratör yapılacak. Buranında bu kış sezonuna yetişmesini hedefliyoruz” dedi.

"PÜRÜZLERİ ORTADAN KALDIRDIK"
Hasan Doğan Spor tesislerini, 4 milyon TL’ye ihale edilip tamamlandıklarını ifade eden Karahasan, şöyle devam etti: “Polis Okulu İnşaatı, MİEM ile Doğa ve Kültür köyü yarım kalmıştı. Bu yatırımlar dört yıl öncesinin yatırımlarıydı. Bunları biz tamamladık. Fakat bu güne kadar olmayanlarda benim ayıbımdır. Polis Okulu’nu 2010 yılında bitirdik. MİEM’de ise müteahhit iflas etmişti. Hukuk mücadelemiz vardı. Burada yapılan hukuk savaşından sonra davayı kazandık ve tekrar ihaleye çıkmak için önümüzde hiçbir engel kalmadı. Yakın bir zamanda Başbakanlıktan gelinip keşif yapıldı. MİEM’de çalışmalar tüm hızıyla sürüyor.

Doğa ve Kültür Köyünde 50 yataklı otel inşaatı öngörülüyor. Bu arsa hazineden tahsisliydi. 80 bin dönümlük bir araziydi. Kuzeykent Fen Lisesi arazisiyle takasa girip, burayı tamamen İl Özel İdare’nin mülkiyeti haline getirdik. Burasıyla ilgili çeşitli projeler bulunuyor. Fakat önümüzde artık hiçbir engel kalmadı. Buradaki bütün pürüzleri ortadan kaldırdık.

"ALKIŞLAMAYI DA ELEŞTİRMEYİ DE BİLMİYORUZ"
Yeri geldiğinde kelle koltukta mücadele verdiklerini vurgulayan Genel Sekreter Karahasan "Dışarıdan ahkam kesmek kolay, ama bu işler kolay yapılmıyor. İnsanlarımız ötekileştirmiş. Farklı düşüncelere, farklı görüşe sahip olabilirsiniz. Fakat Kastamonu henüz bunu başaramadı.
Site İş Hanı’na proje yaptık. Anıtlar Yüksek Kurulu’na sunduk. Kültür ve Turizm Bakanlığından ödenek aldık. Fakat bazıları sözleşmesi bitmesine rağmen boşaltmamak için direniyor. Proje Anıtlar Yüksek Kurulu’ndan çıkmasın diye taş koyanlar var. Bu bizim işte bozuk genimiz olduğunu gösteriyor. Bunu aşmalıyız.
Biz, Kastamonulu olarak alkışlamayı da eleştirmeyi de bilmiyoruz. Eleştirirken bel altı yapmayacağız. Bunu aşmalıyız. Bu yatırımlar tamamlandıktan sonra Kastamonu, bölgesinin lideri durumuna gelecek. 7 milyon 500 bin TL’ye Emniyet Müdürlüğü binasını tamamladık. Kent Güvenlik Sistemini (Mobese) 900 bin TL’ye kurduk. İlçelerde de Mobese çalışmaları devam ediyor.

"EN BÜYÜK PAY MEM İÇİN KULLANILIYOR"
İsfendiyarbey İlköğretim Okulu 16 derslikli bir okul. 2 milyon 470 bin TL’yi burayı tamamladık. Aynı projeyi 2 milyon 200 bin TL’ye Kuzeykent İlköğretim Okulunu yapıp, Budamış köyüne de yapım çalışmalarına başladık. Son teknoloji ile donatılmış bir okuldur. Vilayet Hizmet Birliği Öğrenci Yurdu ise, 2 milyon 300 bin TL’ye bitirildi. Kastamonu’da kız çocukları hem ekonomik hem de kalacakları yer olmadığı için okula gönderilemiyor. Fakat biz, bu bina ile bu sorunu bir nebze olsun çözmüş olduk. Bizim bütün projelerimiz 1 ile 1,5 yıl arasında sürmüştür. Kuzeykent Özlem Burma Milli Piyango Endüstri Meslek Lisesi başka bir ile kaydırılmak isteniyordu. Burası için bütün uğraşlarımız sonuç verdi ve ilimize tekrar kazandırıldı.

Doğanyurt’a 140 öğrenci kapasiteli Yurt ile 360 öğrenci kapasiteli bina yapıyoruz. 6 milyon TL tutarında bir proje. Bu proje ise bu yılın sonunda tamamlanması planlanıyor. Bunların yanı sıra 4 tane heliport pisti yaptık. Bunlar Merkez ilçe, Azdavay, Cide ve Tosya’dır. İnebolu’da ise yer bulamadığımız için heliporttan vazgeçtik. Bu proje diğer ilçelerimizde de devam edecek. 20 bin TL’ye 1994 yılında ihale edilen Cide Kültür Merkezi ile Taşköprü Kültür Merkezi ve Tosya Kültür Merkezine yeniden proje hazırladık. Tosya’yı tamamladık, Cide ise bu yıl bitecek ve Taşköprü’yü de yatırım programına aldık. Bunların tutarı şimdi 2 milyon TL civarında. Çok geç kalmış bir yatırım. MYO olan her ilçede Kültür Merkezi olmak zorunda.

Saray Halamı Restorasyonu devam ediyor. Site İş Hanı, Kastamonu Kalesi, Hükümet Konağı ve Şeyh Şabanı Veli Sokak Sağlıklaştırması projelerimiz bulunuyor. Bunların ödenekleri tamam ve projeler Anıtlar Yüksek Kurulu’na sunuldu. Hükümet Konağı, Anıtlar Yüksek Kurulu’ndan onaylandı ve bütün işleri tamam. Diğerleri ise henüz onay aşamasındalar”

"KÖYDES’TEN 7 YILDA 194 MİLYON TL GELDİ"
2005 yılında başlayan KÖYDES projesinden 7 yılda Kastamonu’ya toplam 194 milyon TL ödenek aktarıldığını vurgulayan Karahasan, şöyle konuşu: “Kastamonu’nun Cumhuriyet tarihinde göremediği bu para, Kastamonu kırsalının kullanılması için 7 yılda gönderildi. Bunun 125 milyon TL’sini yol için harcadık. Bu parayla 4 bin 832 proje hazırladık. Bu projelerin 4 bin 209’u tamamlandı ve fiziki gerçekleşme ise yüzde 99,53 orandı bulunuyor. Biz hiçbir bahanenin arkasına sığınmıyoruz, sadece işimizi yapıyoruz. Bu yıl 500 kilometre yol yapacağız. Kırsal kesim için 30 milyon TL tutarında ödenek ayırdık. 9 bin 300 kilometre yol ağı bulunan Kastamonu’nun yüzde 25’ini asfaltla kaplayacağız"

Sözcü Gazetesi

Son Eklenen 5 Haber Tüm Haberler
Genel Sekreter İGM’de Asfalt Yatırımlarını Anlattı... 12.01.2017  
İşçilerden Genel Sekretere Teşekkür Plaketi... 10.01.2017  
Kastamonu Başbakanımızı Ağırladı... 28.12.2016  
139 Yıllık Bir Hayal “Ilgaz Tüneli” Açıldı... 28.12.2016  
İlçe Değerlendirme Toplantıları Araç İlçesiyle Tamamlandı... 17.12.2016  
Ana Sayfa
Copyright © 2009 Tüm Hakları Saklıdır. www.kastamonuozelidare.gov.tr