İl Özel İdaresi Genel Sekreteri T.Zafer Karahasan, 07 Mart 2013 günkü İGM toplantısında 2012 yılı FAALİYET RAPORU’nu sundu.
“Hedef 500 km”
Kastamonu İl Özel İdaresi, 2013 yılını yol yılı olarak belirledi. Genel Sekreter T.Zafer Karahasan, İGM’de yaptığı açıklamada, “2012 yılı havalimanı yılı olmuştu ve tüm ağırlığımızı buraya vermiştik. 2013 yılı ise yol yılı olacak. Hedefimiz 500 kilometrelik bir yol ağı” dedi.
“Bir yıl izin istiyorum”
Vali Erdoğan Bektaş ise, Meclis üyelerinden bir yıl izin istedi ve “Önce yollarımızı halledelim. Bazı İGM üyeleri kanalizasyon konusunu dile getiriyor. Kanalizasyon konusunda bizi bu sene yormayın. Bir yıl izin istiyorum. Önce yolu bitirelim ardından bir sonraki yıl da kanalizasyon sorununu ortadan kaldıralım” dedi. İGM toplantısında ayrıca yolların yapımında kullanılmak üzere İller Bankası’ndan 10 milyon lira kredi kullanılması da kararlaştırıldı.
“Havalimanı yapım çalışmalarında sona gelindi”
“İşin zor kısmı şimdi başlıyor”
“Ay sonunda DHMİ’ye devir”
İGM’de havalimanı projesi konusunda bilgi veren İl Özel İdaresi Genel Sekreteri T.Zafer Karahasan, birim fiyatlarla 80 milyon liralık dolgu işini 10 milyon liraya tamamlamalarının bir rekor olduğunu vurguladı ve yaptıkları işleri bu ay sonunda DHMİ’ye devredeceklerini açıkladı.
“Öncelikli tercih Atatürk Havalimanı”
İstanbul’a yapılacak seferlerde öncelikli tercihin Atatürk Havalimanı olduğu ancak bu konuda siyasi iradenin çabasına ihtiyaç duyulduğu belirtildi. Vali Bektaş, “1959 yılında havaalanını açıp işletemeyen bir şehiriz. Esas işin zor kısmı şimdi başlıyor. Eğer başaramazsak hayal kırıklığını tahmin bile edemiyorum.
Özel İdare Genel Sekreteri Zafer Karahasan, dünkü İGM toplantısında konuşmasının büyük bir bölümünü Kastamonu Havalimanına ayırdı. Havalimanının 2013 Mayıs ayında hava trafiğine açılacağını söyleyen Karahasan, “Mart sonunda yaptığımız işleri Devlet Hava Meydanları Genel Müdürlüğü’ne devredeceğiz. Havalimanının üstyapı işlerini yapan Başak İnşaat’tan geçici kabulünü de yapmış bulunuyoruz” dedi.
2012 yılı içerisinde çok büyük bir mesai harcadıkları Kastamonu Havalimanında çok kısa süre içerisinde çok büyük işler yaptıklarını söyleyen Karahasan, “15 milyon metreküplük bir dolgu çalışmasını 2 yıllık süre içerisinde tamamladık. Bu çalışma 155 hektarlık bir alanda gerçekleşti. Birim fiyatlarla 80 milyon lira olan bu işi Özel İdare kendi imkanlarıyla ve makine parkuruyla 10 milyon liraya bitirdi. Bu bir rekordur” diye konuştu.
"En geniş pist"
Havalimanı pistinden de bahseden Karahasan, “3 çeşit pist genişliği var. 30-45-60 metre. Biz pist genişliğinde 60 metreyi tercih ettik. Pist genişliği 60 metre olan havaalanları A sınıfı grubunda yer alıyor. Türkiye’deki bir çok Havalimanında pist genişliği için 45 metre tercih edilirken biz 60 metreyi seçtik. Pistin bize maliyeti ise 17 milyon lira. Bu çalışmayı yapmamızdaki en büyük amacımız, Havalimanının ilerleyen yıllarda da Kastamonu’ya hizmet etmesini sağlamaktı. Yapılan çalışmalar göz önüne alındığında Kastamonu çok lüks bir Havalimanına sahip oluyor” dedi.
"VOR cihazı testi"
Zafer Karahasan, konuşmasında ayrıca DHMİ’nin Kastamonu’ya bir uçak göndereceğini ve havaalanına kurulan VOR cihazının test edileceğini söyledi.
SABİHA GÖKÇEN YERİNE ATATÜRK
Kastamonu Havalimanın hayatta kalması konusunda görüşlerini bildiren Cide İGM üyesi Mehmet Arif Özdemir’in, “Uçuşlar Sabiha Gökçen yerine Atatürk Havalimanı’ndan olsun. Havalimanı açılmadan önce bir çalışma yapılmalı. Havalimanına çok büyük emekler harcadık. Açılıp kapanmasın. Gerekirse bu konuda toplantılar düzenlensin ve halk bilgilendirilsin” dedi.
STK’LARA ÇOK İŞ DÜŞÜYOR
Zafer Karahasan, Özdemir’i cevaplarken şunları söyledi:
“Havalimanının çalışma programını biz belirlemiyoruz. Ama STK’lara çok iş düşüyor. İlk 6 ay aktif olarak kullanmak her Kastamonulu’nun boynunun borcu olmalı. Havalimanının çalışırlığını göstermemiz lazım. Şu an için Kastamonu Havalimanına uçuş gerçekleştirmek için Türk Hava Yolları’nın bir başvurusu bulunuyor. Pegasus da Kastamonu’yla ilgileniyor ve bu yönde bir anket çalışması yaptırdığını öğrendik. Bizler de uçuşların öncelikle Atatürk Havalimanı’na yapılmasını arzu ediyoruz, ancak bu konuda siyasi iradenin de baskı yapması gerekiyor.”
Havalimanı konusunda esas işin şimdi başladığını söyleyen Vali Erdoğan Bektaş ise, “1959 yılında havaalanını açıp işletemeyen bir şehiriz. Esas işin zor kısmı şimdi başlıyor. Eğer başaramazsak hayal kırıklığını tahmin bile edemiyorum. Atatürk Havalimanı bizim ilk tercihimiz. Ama sonuç ne olur bilemiyoruz. Tüm Kastamonulular Havalimanı açıldığında gereken desteği mutlaka göstermeli” şeklinde konuştu.
VALİ ERDOĞAN BEKTAŞ; “MADEN KENTİ OLACAĞIZ”
Vali Erdoğan Bektaş, Kastamonu isminin bir süre sonra madencilikle anılmaya başlayacağını belirtti ve “Kastamonu bakır, krom ve mermer başta olmak üzere madencilik konusunda çok büyük bir potansiyele sahip. Hanönü’ndeki çalışmalarda çok büyük rezervlerle karşılaştık. Maden şirketlerinin ilgisi giderek artıyor. Daha sondaj çalışması yapılmayan birçok yer var. Her gün çok ilginç verilerle karşılaşıyoruz” dedi.
Kastamonu’da artık bir hareketlenmenin başladığını söyleyen Vali Erdoğan Bektaş, dünkü İGM oturumunda yaptığı konuşmada, “Şehirde bir hareketlenmenin izlerini, işaretlerini görüyoruz. Temel dinamikler ve altyapı konusunda yol almadığımız konu yok. Yoluna girmeyen çok az işimiz kaldı. Ben gidişattan mutluyum. Eskiden sahip olduğumuz ağırlığımıza, merkez olma konumuna yeniden kavuşuyoruz” dedi.
DOĞA KÜLTÜR KÖYÜ
Doğa Kültür Köyü’nün nasıl değerlendirileceği konusunda İGM üyelerinin beklemede kalınması yönündeki kararını da eleştiren Vali Erdoğan Bektaş, “Doğa Kültür Köyü’nde keşke beklemeye karar vermeseydiniz. Siz ürkek, ben ürkek, yatırımcı bizden ürkek. Bizler sizin önünüze konuları eksiksiz olarak her şeyi düşünerek gönderiyoruz” diye konuştu.
Kastamonu isminin bir süre sonra madencilikle anılmaya başlayacağını söyleyen Vali Bektaş, “Kastamonu bakır, krom ve mermer başta olmak üzere madencilik konusunda çok büyük bir potansiyele sahip. Hanönü’ndeki çalışmalarda çok büyük rezervlerle karşılaştık. Maden şirketlerinin ilgisi giderek artıyor. Daha sondaj çalışması yapılmayan bir çok yer var. Her gün çok ilginç verilerle karşılaşıyoruz. Bu veriler bizleri de şaşırtıyor. Kastamonu yakın bir tarihte artık maden kenti olarak anılmaya başlanacak. Bu gelişmeler İnebolu Limanı’nın gelişmesinde çok büyük katkılar sağlayacak. Liman gelişecek, sıra demiryoluna gelecek. Şirketler Kastamonu’ya demiryolunun gelmesi için çabalayacak” dedi.
Kaynak Kastamonu gazetesi